Witamina C dla dzieci

Niezależnie czy człowiek mały czy duży nie będzie w stanie sam produkować witaminy C w organizmie. Niezbyt zdrowe dziecko ma większe zapotrzebowanie na witaminę C niż dorosły rodzic. Dodatkowo trzeba pamiętać, że w trakcie choroby, stresu czy urazu zapotrzebowanie na witaminę C będzie kilka razy większe.

Jeśli niemowlę nie ma się nad czym się stresować to bez wątpienia warto sobie pomyśleć o szczepionkach, które dla małego organizmu są rzeczywiście wielkim stresem. Jak można się dowiedzieć z prowadzonych badań pojawiają się wyraźne związki pomiędzy niepożądanymi odczynami poszczepiennymi a niedoborami witaminy C u dzieci. Takie badania prowadzone są od lat. Gdy podawano dzieciom witaminę C częstotliwość zgonów po szczepionkach oraz odczynów w sposób istotny zmalała. Praktycznie nie było widać u tych dzieci tego właśnie problemu.

Witamina C dla maluchów

Wbrew temu co podaje nam medycyna akademicka niedobór witaminy C razem z brakiem witaminy B6 oraz cynku jak wskazują nam badania będzie przyczyną nagłej śmierci łóżeczkowej niemowląt. Dlatego zatem do momentu, gdy maluch znajduje się wyłącznie na mleku matki powinna ona szczególnie dbać o prowadzenie diety, która będzie bogata w witaminę, szczególnie witaminę C, a w razie potrzeby można witaminizować napoje czy pokarmy.

Witamina C dla dziecka

Jeśli chodzi o dawki dal niemowląt nie powinno to stanowić większego problemu, ponieważ tutaj zasada jest bardzo prosta do zapamiętania.

Porcja witamin dla dziecka

Zachęca się przygotować tutaj zasadę 1 gram na jeden rok. Czyli roczniak będzie dostawał 1 gram dziennie, dwulatek 2 gramy i tak dalej. Tak ogólna zasada została potem zmodyfikowana i udoskonalona, ponieważ zaczęto również liczyć miesiącami i dlatego założono, że za każdy miesiąc dziecko powinno dostawać 100 mg dziennie. Jeśli potem już skończyło rok stosuje się tą ogólną zasadę gram na rok. Stosując takie dawkowanie można oczekiwać, że będą występować pozytywne efekty i suplementowanie witaminą C będzie dla organizmu człowieka rzeczywiście korzystne. Jeśli chcemy myśleć o przyjmowaniu witaminy C warto zadbać o źródło, które jest dobrze przyswajalne, dlatego w szczególności polecana jest witamina naturalna.