Strona główna > Zdrowie > 10 sposobów na dbanie o zdrowie twojego serca
Skorzystaj z następujących wskazówek - 10 sposobów na dbanie o zdrowie twojego serca - aby rozpocząć zdrowy styl życia i walczyć z chorobami serca.
 
1. Zaplanuj coroczne badanie kontrolne. 
 
Nasze serce jest w twoich rękach. Każdego roku w dniu swoich urodzin, zaplanuj badanie kontrolne, aby sprawdzić ciśnienie krwi, poziom cholesterolu i glukozy oraz poproś lekarza o pomoc w osiągnięciu lub utrzymaniu zdrowej wagi. Należy stosować się do zaleceń pracownika służby zdrowia, włącznie z przyjmowaniem przepisanych leków zgodnie z zaleceniami.
 
2. Zacznij się ruszać
 
Krok, marsz lub jogging w miejscu przez co najmniej 15 minut dziennie podczas oglądania ulubionych programów telewizyjnych. Zwiększaj swoją aktywność o pięć minut w tygodniu, aż do uzyskania minimum 30 minut w większość dni tygodnia. Jeśli ćwiczenia i dieta nie doprowadzą cię do celu, zapytaj lekarza o dodanie leków lub suplementów na serce.
 
3. Pij więcej wody
 
Zabierz ze sobą butelkę z wodą, dokądkolwiek się udasz. Utrzyma cię to w stanie nawilżenia, a waga butelki wzmocni twoje ramiona.
 
4. Jedz zdrowo.
 
Trzymaj w ukryciu paczki niezdrowego jedzenia. Surowe warzywa i owoce umieść z przodu w lodówce, a zdrowe przekąski z przodu spiżarni, tak abyś najpierw to zobaczył. Jeśli weźmiesz zdrową żywność co najmniej 21 razy, zdrowe wybory staną się nawykiem.
 
Poszukaj również czerwono-białego znaku kontroli serca American Heart Association. To proste, niezawodne narzędzie do robienia zakupów w sklepie spożywczym pomaga w identyfikacji żywności, która może być częścią sensownego planu żywieniowego.
 
5. Kontrola Cholesterolu
 
Jedzenie żywności o wysokiej zawartości tłuszczów nasyconych, tłuszczów trans lub cholesterolu może prowadzić do wysokiego poziomu cholesterolu we krwi. Aby utrzymać niski poziom cholesterolu, spożywaj produkty o niskiej zawartości tłuszczów nasyconych i tłuszczów trans, takie jak chudy kurczak lub indyk (prażony lub pieczony, z usuniętą skórą), owoce i warzywa, produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu lub beztłuszczowe oraz pełne ziarna.
 
Poszukaj książek kucharskich, które koncentrują się na zdrowiu serca w Twojej lokalnej księgarni i sprawdź sekcję American Heart Association's recipe na stronie www.heart.org
 
6. Zmniejszyć ilość soli.
 
Aby pomóc obniżyć wysokie ciśnienie krwi, należy uważać na spożycie soli. Może być ukryty na etykietach żywności jako alginian sodu, siarczyn sodu, kazeinian sodu, fosforan disodowy, benzoesan sodu, wodorotlenek sodu, glutaminian sodu (MSG) lub cytrynian sodu.
 
7. Rzuć palenie.
 
Wypróbuj ten czterostopniowy sposób, aby wykopać swój nawyk:
Pierwszego dnia, zmniejsz liczbę papierosów, które palisz o połowę.
W trzecim dniu, zredukuj liczbę papierosów, które palisz, na pół.
A w piątym dniu, odetnij palenie na pół ponownie.
W dniu rzucenia palenia.... rzuć palenie!
 
8. Zachowaj zdrową wagę.
 
Nadwaga zwiększa ryzyko wystąpienia chorób serca, udaru mózgu i cukrzycy. Aby osiągnąć stały, bezbolesny ubytek masy ciała, należy się uspokoić. Każdego dnia, jeśli spożywasz 200-300 kalorii mniej niż normalnie byś zjadł i ćwiczysz co najmniej 30 minut w większość lub wszystkie dni tygodnia, zbliżysz się do celu i będziesz w stanie osiągnąć stałą i bezbolesną utratę wagi.
 
9. Stay Positive
 
Jeśli zejdziesz z harmonogramu ćwiczeń, zapalisz papierosa lub zjesz posiłek na tucz, natychmiast wrócisz na ścieżkę prowadzącą do przywrócenia zdrowego stylu życia.
 
10. Daj sobie kredyt.
 
Aby utrzymać tempo ćwiczeń, utraty wagi lub rzucenia palenia, śledź swoje osiągnięcia i nagradzaj się, robiąc coś, czym się cieszysz.